Alla hästar jag skött
DATUM: 2012-11-07 | TID: 21:03:37 | KATEGORI: Julia

Förutom de hästar jag sköter nu har jag faktiskt skött 3 andra hästar. Så tänkte skriva lite om dom.
 
Vinett
Vinett var min bardomskärlek från 2008 till 2011. Red henne nästan varje vecka, stog alltid och gav henne godis och klappade henne på mulen. Hon var den finaste, gulligaste och snällaste ponnyn jag visste om.
Någon gång i februari 2011 frågade jag lena om hon fanns någon dag att sköta och blev uppskriven på torsdagar. Var superglad, varje vecka då jag satt i bilen och var på väg till stallet för att rida och sköta om min bästavar jag så grymt glad. Hon var snäll, men kunde vara riktigt tjurig ibland. Jag kommer ihåg att hon stog i andra stallet då och bråkade med Lucy hela tiden, men jag sa strängt ifrån och hon lyssnade och jag blev så sjukt stolt. 
Hon var underbar och jag skötte henne i lite mer än ett år tills den 1 mars 2012 då jag hade tänkt ett tag och valde att sluta. Glädjen att bara stå och borsta på henne försvann, så jag slutade och började på Serenad. 
Men jag älskar den där tjejen, Jag gjorde det då och gör det fortfarande. Den känslan jag har för henne kan inte förändras, det kommer den aldrig göra. 
 
Serenad
 

Serenad var en häst som jag tyckte var sjukt fin, men hade inga speciella känslor för henne. Jag började på henne för att jag ville testa någon ny häst än Vinett och då var hon den enda som fanns. Hon var supersnäll och så, men som jag sa det fanns inga speciella känslor. I böjan tyckte jag det var kul, men det tog inte lång tid tills jag förstog att det inte kändes rätt att stå där med henne längre. Det var inte lika kul med henne, hon stog där och var hur snäll som helst, men det fattades något. Så jag fastnade inte för henne, jag äskade inte henne, jag tyckte om henne men jag älskade henne inte. 
Så den 17 april 2012 slutade jag på henne. Visst, jag saknar det, det gör jag. Men endå inte. 
 
Laban
 
Laban vet jag inte när jag började sköta, men honom tyckte jag om riktigt mycket. Han var sjukt mysig och gjorde aldrig något dumt. Jag försökte rida honom så mycket jag kunde men han gick inte i min grup, så det blev bara ibland. Jag skötte honom inte så länge, men jag slutadepå honom för att jag vile börja på capitol, som jag tyckte om mer. Men jag tyckte om honom jätte mycket, det gör jag fortfarade men inte lika mycket längre. 
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?