27 november 2012
DATUM: 2012-11-27 | TID: 20:24:00 | KATEGORI: Julia

Idag kom jag till stallet vid 20 över 3. Gick direkt till Capitol och borstade, ryktade och kratsade hans hovar. Gick sen till Mountain. Det där som jag skrev om förra veckan som jag och moa skulle fixa va alltså att jag skulle börja sköta Mountain i privatstallet, en superfin häst. Men jag har aldrig liksom tyckt om henne eller något, har inte ens hälsat på henne haha. Men jag skötte alltså om henne idag. Skitmysig häst, lite kittlig då hon bet i väggen men annars jätte trevlig. Så borstade henne tills inger kom då hon skulle ta ut henne för att longera henne. Mockade då och gick sen ut för att gå med henne i ungefär en halvtimme. Gjorde då det och gick sen in och borstade henne, borstade av hennes benskydd, tvättade bettet, borstade av hennes täcke, hämtade nytt vatten och stog och myste en stund! 
Jag tror verkligen på att det här kommer att funka, har henne nu tisdagar, torsdagar och fredagar. Skulle egentligen haft måndagar också men jag kände att jag aldrig kommer hinna så sa att jag inte kunde..
 
Slutade på Roberta idag också, känns väl sådär men ändå rätt skönt, hehe. Men kan ju alltid gå in och ysa ju, hon står ju kvar liksom. 
 
 
jätteeeeeeedåiga bilder, jag vet.. mobilblder från idag, tyvärr.. 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?