Ridlektion 15/12
DATUM: 2012-12-15 | TID: 18:25:41 | KATEGORI:

Idag hade jag Elina. Hon var lite småseg i traven i början, men hon gav efter efter en liten stund och lyssnade på tempoväxlingar och så. Hon fattade galopp direkt på galoppskänkeln och hade fin galopp.
Vi gjorde nån slags dressyrbana idag, man skulle vända uppfrån A och göra skänkelvikning in till spåret, göra halt vi en kon, komma fram i skritt och sen börja trava vid en annan kon (som var vid c ungefär) Trava till M, ha samlad kort trav, alltså kort kort kort trav från M till B och öka traven från B till F och sakta av till skritt i hörnet, fortsätta mot A och fortsätta från början. Elina lyssnade jättebra, på allting tyckte jag själv. Men om jag ska vara extra petig ökade hon inte så jättebra i traven, men endå.
Vi gjorde sen samma sak i vänster varv men då la vi till galopp på ett ställe också men orkar inte förklara.
Jag tyckte att det gick bra, Elina lyssnade på mina skänklar osv. Så ja, jag är nöjd.
 
 
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?