RIDLÄGER DAG 3
DATUM: 2012-12-29 | TID: 20:07:00 | KATEGORI: Tilda

Första lektionen jobbade vi med skänkelvikningar, gick sådär.. "banan" var typ såhär:
så ser det ut när jag ritar i photoshop utan dator mus, haha..
Där det är svagt inringat skulle man göra skänkelvikningar, sen en volt vid A och en vid C, och sen snett igenom och så skulle man tänka på hörnpasseringarna och rakriktningarna, det gick som bäst vid volten vid C och skänkelvikningen vid F (nere i vänstra hörnet på bilden.) Red barbacka hela passet, tänkte ta på sadeln eftersom jag fick galet ont i rumpan men sket i det haha, så nu har jag ännu ondare..
Är iallafall nöjd med lektionen.
 
Käkade lunch på cafét med le friends och hade sen teori där vi hade "voltige". Vi lite större hade freija och dom mindre hade buster. Vi skulle göra jorden runt, "saxen", stå på knä och sen stå helt, haha fegade som fan när jag skulle ställa mig upp, men ställde mig efter en liten stund haha, finns bilder och film som säkert kommer upp nån gång!
 
Mös sen massa med mozart, dränkte hans enda vita strumpa med mitt spray on shampoo från show master, borstade rent den, borstade rent mozart och hade på pälsglans överallt förutom ryggen så att han inte ska bli dammig tills imorgon, haha. Mös lite mer efter att ha borstat hela han glänsande och tog sen med mig hans träns till capitol och julia och putsade det. 
 
Sen på andra lektionen var det hoppning, och banan såg ut såhär:
PhotoshopSkilladUnge.com
Första gången gick sådär, lite halv dåliga vägar och kanske lite under tempo.. andra gången gick bättre, lite bättre vägar och lite bättre fart. Sista gången gick bäst, mozart började trava såfort jag svängde in på banan från spåret så fick skynda mig att ta tyglarna, fattade galopp och hoppade, vi hade höjt lite då så han hoppade lite mer liksom haha, så ja bättre vägar och innan sista hindret tryckte jag på med skänklarna och då tog han i minsan haha, kändes asbra förutom att hjälmen åkte ner för ögona hahah..
 
Mös sen lite extra, kratsade hovar, borstade av han och hade på lite mer pälsglans. Hej jag vill ha en ren häst på tävlingen imorgon..
Imorgon har vi lekar första passet och sen runt 2 har vi hopptävling som avslutning, taggad som tusan, visst kanske inte kommer 1a, 2a eller 3a men bryr mig inte, vill bara ha kul, plus att pappa kommer filma/fota, mamma kommer filma och julias mamma kommer filma:3
 
men nu känner jag för att avsluta denna bibel, adios...
 
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?