Min ryktlåda
DATUM: 2012-12-11 | TID: 21:33:47 | KATEGORI:

Det här har jag i min ryktlåda, haha. 
 
 
En man&svans spray, för att reda ut trassliga svansar osv. Inte sådär superbra, men den funkar. 
 
Svansborste. Den är bra, det lossnar inte så myckt hårstrån ( eller heter det inte typ tagel? ) från hstens svans.
 
Ni får vrida på huvudet.
Hästgodis med äppelsmak
 
Två gummiryktskrapor. Jag tycker att den stora är bra, det är skönare att ha gummi än sånadär hårda metallskrapor. Den lilla andvände jag inte, men den kanske kommer till andvänding nån gång så den får ligga kvar. 
 
En liten, jättemjuk ryktborste som jag andvänder som ansiktsborste istället. Den äger på det, haha. 
 
Mina ryktborstar jag andvänder. Den som är mindre och rosa är en lite hårdare borste som är jättebra att rykta ordentligt med, man får bort massa smuts och så. Den större och vita är superbra att andvända efter man ryktat med den rosa, den får bort det översta smutsen som sitter kvar och ger lite glans på det hela. 
 
Rosa piggborste, den andvänder jag bara om det är mycket intorkad lera på hästen. 
 
3 rosa/lila magic brushes. dom brukar jag bara andvända ifall jag bara hinner borsta av hästarna snabbt och inte hinner rykta. Kan också bli så att jag andvänder som på lera. Bra är dom i alla fall. 
 
2 hovkratser, andvänder dom lite olika och så. brukar bara bli den som ligger längst upp i lådan. 
 
 
3 vanliga borstar. Jag börjar alltid med den vita, för den är mjuk och får bort det översta dammet. Sen tar jag den lilla röda och borstar lite ordentligare och den stora röda tar jag på benen. 
 
Ryktsten. Den brukar jag andvända på när hästarna fäler sin päls och hjälper som typ att få bort pälsen, eller så brukar jag andvända dom på capitols vita strumpor för att få dom extra vita när jag är på "göra rent hästen extra rent och ordentligt" humöret ;)
 
En tvätt svamp som jag andvänder för ögon och näsborrarna ( om dom är skitiga där och så haha)
 
Ansiktsborste, som jag ej andvänder efterosm jag brukar andväna den lilla, mjuka ryktborsten.
 
2 hovborstar.
 
Helosan, för att smörja in hästens mungipor
 
Silicon drops från showmaster. Verkligen skit bra, man tar bara 1-2 droppar och smörjer in det i händerna, sedan svansen och sen är det hur lätt som helst att borsta ut svansen. Den här rekomenderar jag VERKLIGEN! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?