Dag 3
DATUM: 2012-12-29 | TID: 22:29:15 | KATEGORI: Julia

Ridpass 1: Jag gjorde ju samma sak som Tilda, den där skänkelvikningsövningen.
I skritten var han jätteduktig, fin och lyssnade. Men i traven gick det sådär. ´Han är ju mycket häst att jobba med och tar mycket plats, man måste verkligen sitta till, trycka på och hålla tillbaka samtidigt och dte är svårt (jag tycker det i alla fall) Jobbigt också för den delen. Camilla sa att det såg bra ut ibland men att det är svårt men fortfarande att det gick bra för oss, men jag själv tyckte inte det.
Alltså är jag lite halvt nöjd med ridpasset.
 
Ridpass 2: banhoppning, samma sak som tilda visade här också.
Första gången var han lite i andra tankar sa camilla haha. Vi fick inte igenom galoppombytena och var under tempo. Andra rundan gick det mycket bättre! Bättre tempo, bättre vägar och fick igenom 1 av 2 galoppombyten. Tredje rundan gick mycket mycket bättre! Bra tempo, bra vägar, fick igenom båda galoppombytena och han var jätteduktig! Camilla sa att han inte är lätt att få igenom galoppombyten på och det har jag märkt många gånger förut!
Jag är jättenöjd över det passet!
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?