dag 1
DATUM: 2012-12-27 | TID: 17:48:00 | KATEGORI: Julia

Ridpass 1: 
När vi red fram var c seg och luffsade på i sin egna takt.
På övningen var han jobbig och ville inte samarbeta. Han älgade bara på och lyssnade inte på min skänkel. Men jag tyckte att för varje hörna vi passerade blev han mer koncentrerad och samarbetsvillig. Mot slutet b0gick det bra, men det kunde gått bättre. 
 
Ridpass 2: 
På framridningen var han seg den här gången också. Men han lyssnade på tempoväxlingar osv. 
På övningen hade han lite bråttom i början, men det gick bättre och bättre för varje gång, han var jätteduktig! 
När vi hade hållt på ett tag i andra varvet också släcktes plötsligt alla lampo i ridhuset och det blev strömavbrott. Först blev cappis lite rädd och jag bara kände hur han stelnade till under mig. Men efter några sekunder somnade han typ haha. Hjärtat då. 
När dom fixade tillbaka lyset igen fortsatte vi en liten stund till och avslutade med 2 språng var på ett kryss. Första gången gick bra men vi kunde haft bättre tempo på långssidan. Andra gången var klockren! Jag var jättenöjd över honom på dethär ridpasset!
 
Under tiden vi inte red mockade jag och fixade med honom. mellan lunch och andra ridpasset hade vi jättelång tid på oss.  Jag spenderade 2 timmar till åt att bara rykta, borsta man och svans, ansikte, ben, smörja in honom där han var torr osv. Han blev riktigt ren, skruttig, så fin han var♥ myste med honom massa också, världsbäst. 
 
Imorgon rider våran grupp redan klockan 9. Ja det är väl kul men gud jag orkar verkligen inte. Skriver mer imorgon, hörs då 

♥ SKRIVET AV Linn - foto och vardag

Hittade din blogg via en kommentar hos NellieB. Tänker nog kika in här flera gånger, himla trevlig blogg! Hoppas allt är bra med dig iallafall!

Förresten, lust med ett bloglovin byte? :D

Svar: Tack så mycket :DTyvärr så har vi inte Bloglovin ;/
equestriians.blogg.se

DATUM: 2012-12-27 | TID: 21:23:40
BLOGG/HEMSIDA: http://www.linnhalvardsson.blogg.se



Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?